Simacon sætter drømmehold: Han var et kæmpe røvhul
Da Daniel Simacon gæstede LigaManagers podcast om CampoBet 2. og 3. division kom han bevæbnet med en målmand, der redefinerede hele keeper-rollen. Han havde to spaniere i bagagen, en italiensk styrmand og en knokkelhård angriber, der scorede de vigtige mål. Her kan du se eller gense de fem profiler, han udvalgte og vurdere begrundelserne.
Manuel Neuer (målmand)
“På mål har jeg Manuel Neuer. Jeg synes, han er en af de bedste målmænd nogensinde. Han er super komplet, og han var moderne, før alle andre var det – både i Schalke og senere i Bayern München.
Han redefinerede nærmest målmandsposten. Han var et kæmpe forbillede for mange, og derfor skal han være på mit hold. Der har været flere gode kandidater i spil. Jeg havde også Petr Cech oppe at vende, men på så lille en bane tror jeg, at Neuer er lidt bedre med fødderne.
Og så viste han jo også i går i Madrid, at alderen ikke er nogen hindring. Den præstation overbeviste mig faktisk endnu mere om, at jeg havde truffet det rigtige valg.”
Sergio Ramos (forsvarer)
“Som forsvarsspiller vælger jeg Sergio Ramos.
Han var et kæmpe røvhul at spille imod – på den gode måde. Han kom med enorm power og intensitet. Samtidig er han en af de bedste forsvarsspillere, jeg har fået lov til at opleve.
Han var super komplet, afgjorde store kampe fra sin position som midterforsvarer og var en kæmpe leder. Derfor skulle han selvfølgelig på holdet.”
Guti (midtbanespiller)
“Så har jeg valgt Guti.
Jeg synes, han var fantastisk at se på. Jeg nåede måske ikke at opleve ham helt i hans bedste år, men da jeg begyndte at følge Real Madrid tæt, var han en af de spillere, der virkelig overraskede mig.
På trods af at han var en ekstremt teknisk spiller, var han også fysisk stærk. Det har mange af hans tidligere holdkammerater også fortalt sidenhen. Han havde den komplette pakke: teknik, fysik og masser af flair.
Han står bag en af de fedeste assists nogensinde – den berømte hælaflevering. Den er ikonisk. Han var bare en lækker spiller at se på.
Jeg synes faktisk også, han er lidt undervurderet, når man sammenligner ham med nogle af de andre store Real Madrid-legender. Han står i hvert fald højt på min liste.”
Francesco Totti (midtbanespiller/angriber)
“Ved siden af ham har jeg Francesco Totti.
En kæmpe Roma-legende. Om han fik det maksimale ud af sin karriere, ved jeg ikke, men han er en af de spillere, jeg har haft størst respekt for.
Jeg kan godt lide den der one-club-mentalitet. Det er lidt den gamle skole. Når man har muligheder for at skifte til verdens største klubber, men vælger at blive i den klub, man elsker, så viser det passion og loyalitet.
Samtidig havde han et teknisk niveau, der gjorde, at han kunne bære et hold i mange år, mens hele fodboldverdenen omkring ham ændrede sig.
Han var også en spiller, jeg forelskede mig i – dog ikke lige den dag, han spyttede på en dansk landsholdsspiller. Men han står stadig højt på listen over spillere, jeg virkelig beundrer.”
Didier Drogba (angriber)
“Den sidste spiller er måske et lidt overraskende valg, men jeg har taget Didier Drogba.
Jeg synes, han var fantastisk under José Mourinho i Chelsea. Historien om ham er jo også ret sjov, fordi der ikke var mange, der kendte ham, før Mourinho hentede ham.
Han havde en unik evne til at afgøre finaler og score i de største kampe. Samtidig lavede han nogle helt vanvittige mål fra de mest utrolige vinkler.
Hans tilstedeværelse på banen var enorm, og jeg synes egentlig, at han er lidt undervurderet. Han var en super komplet angriber.
Er han den bedste eller mest tekniske angriber nogensinde? Nej. Men jeg tror, han var en af de absolut hårdeste at spille imod. Han kunne afgøre en kamp på egen hånd, selv når forsvarsspillerne hang på ham.
Han har spillet over for nogle af de bedste forsvarere i Premier Leagues historie og alligevel leveret på højeste niveau. Den mentalitet kan jeg virkelig godt lide, og derfor skulle han selvfølgelig også med på holdet.
Men der er jo mange gode spillere at vælge imellem. Hvis jeg viser det her hold til nogle af mine kammerater, vil de sikkert sige, at jeg er helt væk – og det kan da godt være, at jeg får et par beskeder efter den her udsendelse.”