Aarhus Fremad flytter til Silkeborg

Tilbage i november måned sidste år meddelte Aarhus Fremad, at klubbens hjemmebane, Riisvangen Stadion, står overfor en omfattende renovering.

Hvornår renoveringen går i gang, vides endnu ikke, men når den igangsættes skal Aarhus Fremad spille deres hjemmekampe på JYSK Park i Silkeborg.

I den bedste af alle verdener blev Aarhus Fremad i Smilets by, nærmere betegnet på Vejlby Stadion, men da VSK Aarhus og AGFs mænd og kvinder allerede spiller på stadionet, er der ikke plads til endnu en klub, lyder meldingen fra AGF.

At Aarhus Fremads kommende (og midlertidige) hjemmebane bliver på JYSK Park glæder Aarhus Fremads direktør, Jesper Blicher Dahl.

“Vi er rigtig glade for, at vi kan leje os ind hos Silkeborg. Vi ved, at det kan slide hårdt på græsbanerne, og vi har tidligere spillet en pokalkamp mod FC Nordsjælland på Jysk Park i Silkeborg, og det var en god oplevelse,” udtaler Jesper Blicher Dahl i et interview med bold.dk, hvor han også erkender, at flytningen kan gå ud over interessen i forbindelse med klubbens kampe:

“Vi er rigtig kede af, at vi ikke kan spille i Aarhus, men vi har som sagt fuld forståelse for AGF’s beslutning, og der er ikke andre stadions i Aarhus.”

“Derfor var vi nødt til at rykke ud af byen, og det kommer nok til at gå ud over tilskuerinteressen, fordi Riisvangen er unik, speciel og nem at komme til.”

“Logistikken omkring det hele er vi naturligvis i gang med at kigge på. Vi prøver at forberede nogle ting omkring det,” slutter Jesper Blicher Dahl.

Aarhus Fremad spiller første kamp i den kommende sæson den 26. juli, hvor klubben møder Hobro på DS Arena.

Jakob Genz

Jakob Genz

Skribent: Betinia LIGA