Sow vil leve op til Brøndbys tillid

Ousmane Sow lægger ikke skjul på, at atmosfæren omkring Brøndby Stadion har været en afgørende faktor for, at han valgte at fortsætte karrieren på Vestegnen fremfor i andre europæiske ligaer.

“Jeg har set videoer med fansene, og det er tydeligt, at det er en klub med mange fantastiske fans, som jeg glæder mig vildt til at møde,” lyder det fra den fransk-senegalesiske offensivspiller til Brøndbys hjemmeside.

For den 25-årige kantspiller, der kommer til Danmark efter en succesfuld tid i polsk fodbold, handler skiftet dog om mere end blot den gode stemning. Han ser Brøndby som det helt rette sted at fortsætte den stejle udviklingskurve, han har været inde i det seneste halve år.

“For mig var Brøndby det bedste valg, og for min udvikling er det her et stort og vigtigt skridt. Det er en klub med ambitioner, der matcher mine egne, og det er en klub, der har vist mig stor tillid – ikke mindst ved at vise, hvor meget de vil have mig. Jeg vil give alt, jeg har, for at leve op til den tillid,” fortæller Sow.

Ousmane Sow er allerede trukket i træningstøjet på Vestegnen, da han fredag mødte sine nye holdkammerater til den første træning efter vinterpausen.

Soren Sorgenfri

Soren Sorgenfri

Skribent: 3F Superligaen