Vejle-boss om nedrykning: Simpelthen ikke godt nok

Vejle Boldklub rystede inden sæsonen posen gevaldigt med 15 afgange og 15 tilgange, og ifølge sportsdirektør Mikkel Hemmersam var det en del af årsagen til den skuffende sæson, som endte med en fortjent nedrykning til Betinia Ligaen

‘’Vi ville gerne sætte en ny retning, og når man skifter 15 mand ud med 15 andre, så skal der noget til. Mange kom sent ind i transfervinduet og havde ikke spillet længe, så det tog lang tid at få dem op i gear,’’ lyder det fra Hemmersam til klubbens eget medie

På trænerposten blev der også byttet flittigt ud undervejs. 

Steffen Kielstrup, som sikrede Vejle overlevelse i 24/25 blev inden den netop overståede sæson byttet ud med selvsamme Ivan Prelec, som han overtog fra i sæsonen forinden, og som om det ikke var forvirrende nok, endte Kielstrup igen med at tage over fra Prelec i november, inden han måtte give roret videre til Claus Nørgaard. 

Ifølge Hemmersam var den store trænerudskiftning, ligesom med de mange nye spillere, en medvirkende årsag til den klare nedrykning fra Superligaen

‘’Men det er alt sammen ikke nogen undskyldning for, at vi ikke har været kompetitive nok, for det har vi ikke. Vi slutter med 24 point og ti point bag Fredericia, og det er simpelthen ikke godt nok,’’ understreger Hemmersam.

Nu skal Vejle starte forfra i Betinia Ligaen, og ifølge klubbens sportsdirektør vil det formentlig igen resultere i en stor udskiftning i spillertruppen, som skal være mindre end den nuværende. 

‘’Nogle spillere vil naturligt nok tiltrække sig interesse fra andre klubber, og der må vi så se på, om vi som klub også synes, det er en god ide. I min optik har vi over ti spillere i klubben med salgspotentiale. Under alle omstændigheder er ambitionen at komme stærkere ud af vinduet, og vi ved allerede nu, på hvilke positioner vi gerne vil forstærke os, og det er i alle kæder.’’

Tror du, Vejle stryger direkte tilbage i Superligaen? 

Mads Larsen

Mads Larsen

Skribent: 3F Superligaen