Cooper: Brøndby skal vinde sådan en kamp

Brøndby Stadion lagde søndag aften græs til forårspremieren mod Randers FC, men trods massiv opbakning fra tribunerne måtte hjemmeholdet nøjes med et enkelt point. Resultatet efterlod cheftræner Steve Cooper med en følelse af skuffelse, da han havde håbet på at starte foråret med en sejr foran klubbens fans.

Cheftræneren erkendte efter kampen, at hans mandskab kom langsomt ud af starthullerne. Selvom Randers FC spillede sig frem til flere muligheder i første halvleg, mente Cooper dog ikke, at gæsterne dominerede opgøret. Han tilskrev snarere chancerne manglende koncentration i de blå-gules egne rækker.

“Det er selvfølgelig sådan nogle kampe, vi gerne vil vinde. Vi er på hjemmebane, vi er Brøndby IF, og vi havde en fantastisk opbakning fra tribunerne. Det var en langsom start på kampen. De chancer, de fik, handlede mere om, at vi var ukoncentrerede i situationerne,” forklarede Steve Cooper til klubbens hjemmeside.

I anden halvleg lykkedes det Brøndby at lægge et tungere pres på kronjyderne, og spillet foregik i lange perioder omkring Randers-feltet. Cooper benyttede sig af flere udskiftninger for at bringe ny energi ind på holdet, hvilket resulterede i en gylden mulighed til Nicolai Vallys i kampens slutning. Kun en fænomenal redning fra Paul Izzo forhindrede en scoring.

“Jeg ville have elsket, hvis vi havde scoret på Vallys’ chance. Det var uden tvivl en af sæsonens bedste redninger. Det blev ikke til en sejr, og vi er selvfølgelig skuffet over resultatet,” lød det fra cheftræneren.

Selvom premieren ikke bød på de ønskede tre point, tager Cooper den offensive slutspurt med sig i det videre arbejde med at få spillet sit nye hold sammen.

Soren Sorgenfri

Soren Sorgenfri

Skribent: 3F Superligaen