Hobro henter Obasi
Hobro styrker holdets offensiv forud for den kommende sæson i Betinia LIGA.
Således har nordjyderne fredag skrevet en treårig aftale med 21-årige Onyebuchi Obasi, der er hentet i Vålerenga.
Det oplyser Hobro i en pressemeddelelse.
“Obasi er dukket op via vores netværk, hvorefter vi har scoutet ham grundigt ud fra vores datamodel”, udtaler Hobros sportschef, Lars Justesen, og uddyber:
“Vi har ledt efter en offensivspiller, der er eksplosiv, driblestærk og hurtig og dér stod Obasi klart ud på disse parametre.”
“En spillertype, som vi har manglet i vores offensiv, hvorfor jeg er glad for, at vi er blevet enige med Vålerenga om en transfer af Obasi.”
“Han er en ung spiller med et stort potentiale, som vi håber at kunne forløse,” slutter Lars Justesen.
Selv ser Onyebuchi Obasi også positivt på fremtiden.
“Jeg er glad for at skifte til Hobro IK. En klub, jeg allerede har fået et rigtigt godt indtryk af, og hvor jeg har følt mig velkommen fra dag ét.”
“Jeg har haft gode snakke med cheftræner Jens Gjesing og sportschef Lars Justesen og jeg er sikker på, at dette skifte er det rigtigt for mig og min udvikling.”
“Jeg glæder mig til at trække den gule trøje over hovedet og give tilbage til klubben på banen,” slutter Onyebuchi Obasi, der har fået trøjenummer 29.