Den gule mur: Husker du AC Horsens’ historiske oprykningshold?

Horsens er tilbage i 3F Superligaen, og den tur i elevatoren har de prøvet før. Da AC Horsens i sommeren 2005 sikrede sig oprykning til Superligaen for første gang i klubbens historie, var det kulminationen på en fantastisk og disciplineret sæson i 1. division. Under ledelse af cheftræner Kent Nielsen blev der opbygget et mandskab, der var kendt for sin jernhårde organisation, taktiske kynisme og en enorm offervilje.

Modstanderne mødte ofte en gul mur, der var utrolig svær at bryde ned, men holdet rummede også store profiler, international rutine og uforudsigelige offensive stjerneskud. Vidste du i øvrigt, at de gule fans er de bedste i Betinia Ligaen?

Soren Sorgenfri

Soren Sorgenfri

Skribent: 3F Superligaen