Efter 17 år: Marinus Due Grandt forlader Hillerød
Efter 17 år i Hillerød forlader 26-årige Marinus Due Grandt klubben.
Det oplyser Slotbyens Hold i en pressemeddelelse.
Marinus Due Grandt fik sit seniorgennembrud for Hillerød, da klubben spillede i Danmarksserien, og har således været med på hele Hillerøds fodboldrejse op i Betinia LIGA, hvor holdet i den forgangne sæson sluttede på en fjerdeplads.
I alt er det bliver til 225 kampe for Slotbyens Hold, og afskeden med Marinus Due Grandt er derfor også en vemodig én af slagsen.
Det siger Hillerøds manager, Christian Lønstrup.
“Det er vemodigt at vi nu skal sige farvel til Marinus. Jeg har arbejdet med Marinus i 6 år og det har været en stor fornøjelse at se ham vokse på banen hver eneste sæson. Med Marinus vidste vi altid hvad vi kunne forvente at ham og hans tilgang til spillet er indiskutabelt.”
“Marinus er sammen med vores kaptajn, de største forbilleder for fodbold i hele Hillerød og viser at de unge spillere skal blive ved med at kæmpe og tro på tingene og en dag kan man spille mod de bedste klubber i Danmark i sin egen klub.”
“Vi fra hele Hillerød Fodbold håber virkelig at Marinus finder en ny spændende kluub, hvor han kan få opfyldt alle sine drømme,” lyder det fra Christian Lønstrup.
Selv udtaler Marinus Duue Grandt, at Hillerød altid vil have en særlig plads i midtbanespillerens hjerte:
“Efter lang tids overvejelse har jeg valgt, at tiden er kommet til at søge nye udfordringer og sige farvel til Hillerød Fodbold.”
“Jeg ser tilbage på min tid i klubben med stor stolthed og glæde. Sammen har vi oplevet utallige store øjeblikke, skabt minder for livet og opnået ting, som jeg altid vil være taknemmelig for at have været en del af,” udtaler Marinus Due Grandt og takker alle lige fra holdkammerater og trænere til Hillerøds fans:
“Hillerød vil altid have en særlig plads i mit hjerte. Tak for alt.”
Hvor næste kapitel i Marinus Due Grandts karriere skal skrives, oplyser hverken han eller Hillerød.