Engstrøm efter uafgjort: En super flot mentalitet

Kim Engstrøm er normalt en rimeligt rolig mand, også i pressede situationer i løbet af intense fodboldkampe. Han måtte dog erkende, at han snappede bare en smule efter vejret, da Vendsyssel FF lørdag mod Roskilde blev præsenteret for deres andet røde kort i kampen.

“Som kampen udvikler sig, vinder vi et point, men vi var her for at tage alle tre. Jeg synes ikke, at vi spiller en super god første halvleg, men vi er i okay kontrol. Anden halvleg kom vi ikke super godt ud til, og så får vi det første røde kort. Det ændrer kampbilledet fuldstændigt.

“Fem minutter efter bliver præmisserne helt anderledes, da vi får det andet røde kort. Derfra skal vi krige den hjem. Der er kæmpe ros til de ni spillere, som er tilbage på banen. De gjorde alt, hvad de overhovedet kunne. De forsvarede med hjerte, løb mange meter, spillede klogt,” lød de store roser fra cheftræneren til de spillere, der knoklede et point i land fra en nærmest umulig position.

“Spillerne accepterede, at Roskilde bare spillede foran feltet på os, og så er der nogle situationer, hvor vi måske har heldet med os, en bold der bliver pareret og den slags. Men vi er dygtige til det,” fortsatte Kim Engstrøm.

Engstrøm har stadig første nederlag til gode som Vendsyssel FF-træner, og han uddelte også gerne roser til dagens målscorer, Emil Grønn Pedersen.

“Det er en super flot scoring og en super flot mentalitet at rejse sig, når man får et mål imod. At man så kort tid efter kan slå tilbage, siger noget om, hvilket holdindsats det her var. Og det siger noget om den her gruppe af spillere, som vil det her sammen.”

Jacob Hansen

Jacob Hansen

Skribent og podcastvært: CampoBet 2. Div og Landsholdet