Ny mand i buret i Næsby

Rasmus Jepsen-Jakob er ny målmand i Næsby Boldklub.

Det oplyser fynboerne på deres facebookside.

Den 26-årige målmand har senest vogtet buret for VSK Aarhus, men er også bekendt med fodboldlivet på Fyn, da han før sit ophold i smilets by var målmand i Middelfart.

“Jeg glæder mig enormt meget til at spille for Næsby Boldklub i den kommende sæson, da jeg har fået et rigtig godt indtryk af klubben og menneskene omkring den.”

“Næsby Boldklub går også en rigtig spændende sæson i møde, og jeg glæder mig til at blive en del af et hold, som har gjort et rigtig flot stykke arbejde i den forgangne sæson,” siger fynboernes nye målmand, der får pæne ord med på vejen af cheftræner Nicolai Wollenberg.

“Rasmus er en spændende målmandsprofil, som kommer til Næsby med erfaring fra et højt niveau og en stærk fodboldmæssig baggrund. Han har spillet mange kampe i divisionsfodbold, og det er erfaring, som bliver værdifuld for vores trup,” siger fynboernes træner, der mener, at Rasmus Jepsen-Jakob passer helt perfekt til Næsbys profil.

“Han har nogle meget tydelige styrker i sit spil. Først og fremmest er han en stærk shotstopper med gode reaktioner, men han er også dygtig med fødderne og kan bidrage aktivt til vores opbygningsspil. Det er nogle kompetencer, som passer rigtig godt til den måde, vi ønsker at spille på, ” siger Nicolai Wollenberg.

“Samtidig er Rasmus en målmand, der kommunikerer meget og tager ansvar på banen. Han er dygtig til at organisere sine medspillere og skabe tryghed omkring sig, og den del bliver vigtig for os. Vi er derfor meget glade for, at Rasmus har valgt Næsby, og vi er overbeviste om, at han bliver en stærk tilføjelse til holdet både på og uden for banen.”

Næsby Boldklub blev nummer tre i den forgangne sæson i CampoBet 3. Division. Næste sæson fløjtes op 1. august.

Jens Andersen

Jens Andersen

Skribent: CampoBet 3. Div