AaB forlænger med Thomsen: En god historie
AaBs 18-årige akademispiller, William Thomsen, har i den forgangne sæson i Betinia LIGA givet et hav af smagsprøver på sit talent i Betinia LIGA.
Det belønnes han nu for i form af en ny kontrakt, der løber frem til sommeren 2029, samt en permanent plads i AaBs førsteholdstrup.
Det oplyser AaB i en pressemeddelelse.
“William Thomsen er en gennemført god historie som led i vores strategi såvel i relation til samarbejdet med vores vigtige partnerklubber som i forhold til det dygtige arbejde, der bliver gjort på AaB Akademiet,” udtaler AaBs sportschef, John Møller, og tilføjer:
“Der skal lyde en kæmpe ros til både Aalborg KFUM og de trænere og ledere, som sidenhen på vores akademi har været i berøring med Williams udvikling.”
“William har stor tro på egne evner og nogle spændende spidskompetencer. Han skal nu lære at indgå på fast basis i et seniormiljø med øgede krav både til træning og i kamp, hvor han skal lægge yderligere lag på sin udvikling,” slutter John Møller.
Selv ser William Thomsen, der har spillet for AaB siden han var U12-spiller, ikke overraskende frem til sin nye tilværelse som fuldtidsprofessionel:
“Jeg har altid været AaB-dreng, så at blive rykket op i førsteholdstruppen er en drøm for mig og noget, jeg virkelig har kæmpet for, og jeg er sindssygt glad for den tillid, klubben viser mig.”
“Inden for det seneste halve år er tingene virkelig gået hurtigt, og nu ser jeg frem til at lære af de mere erfarne spillere, men jeg har også et klart mål og en drøm om at bidrage så meget som muligt på banen og forhåbentlig være en del af, at vi igen kan bringe AaB i Superligaen,” lyder det fra William Thomsen.
William Thomsen og resten af førsteholdstruppen indleder træningen i dag, mandag. Han står i skrivende stund noteret for ni officielle kampe for AaB, hvor det er blevet til en enkelt scoring.