AaB henter japansk angriber

Tilbage i februar var Brian Nwadike var i februar på gæstevisit i AaB i ti dage. Siden da har parterne holdt kontakten. Og torsdag formiddag kunne AaB så meddele, at klubben har skrevet under på en fire-årig aftale med den 20-årige ungdomslandsholdspiller fra Japan.

“Både som person og som spiller gjorde Brian Nwadike et meget positivt indtryk på os i februar, og siden har vi også fulgt ham og set ham i aktion,” udtaler AaBs sportschef, John Møller, og fortsætter:

“Brian har et åbenlyst potentiale, men det er vigtigt, at vi er tålmodige med ham. Han er en ni’er-type med stor fysik og god bevægelighed, og vi tror på, at han i løbet af den kommende sæson vil kunne bidrage på vores førstehold.”

Hovedpersonen selv, der får trøje nummer 19 i AaB, er ikke overraskende glad for kontraktunderskrivelsen med AaB.

“Jeg er meget glad, stolt og taknemmelig over at blive en del af AaB. Jeg vil give alt til klubben og gøre mit bedste hver dag for at udvikle mig både som spiller og person, så jeg på den måde kan hjælpe holdet.”

“På mit næsten to ugers træningsophold i AaB blev jeg taget rigtig godt imod af både spillere og trænerstab, så jeg er sikker på, at jeg kan vokse som spiller i AaB’s miljø,” udtaler Brian Nwadike og tilføjer:

“Først og fremmest kommer jeg til klubben med en ambition om, at vi som hold kan vende tilbage til 3F Superligaen.”

“Det vil jeg gerne bidrage til ved at score mål og arbejde hårdt, og jeg glæder mig meget til at komme i gang til sommer og spille foran fansene, som jeg håber, vil fortsætte med at bakke flot op om holdet – både når det går godt og i de svære perioder, der måtte komme, for det er aldrig nemt at rykke op,” slutter Brian Nwadike, der har første træningsdag den 22. juni, hvor AaB genoptager træningen efter sommerferien.

Inden da skal AaB lige lukke og slukke for sæsonen i Betinia LIGA, hvor nordjyderne lørdag tager imod HB Køge på Aalborg Portland Park.

Jakob Genz

Jakob Genz

Skribent: Betinia LIGA