Esbjerg køber Gustav Bjerge i FCM

Esbjerg styrker defensiven i form af 20-årige Gustav Bjerge, som vestjyderne har hentet i FC Midtjylland.

Gustav Bjerge har underskrevet en fireårig kontrakt, som Esbjerg har store forventninger til.

“Gustav Bjerge er en talentfuld midterforsvarer med et stort potentiale, og vi er rigtig glade for, at det er lykkedes os at hente ham til EfB,” udtaler Esbjergs sportschef, Sebastian Brydegaard, i en pressemeddelelse og fortsætter:

“Gustav kommer fra et stærkt miljø hos FCM, hvor han blandt andet har været anfører på U19-holdet og senest fået værdifuld senior-erfaring i Hobro i seneste sæson.”

“Gustav er en spiller, der står for hårdt arbejde, og som elsker duellerne, men som samtidig har et fremadrettet blik i sit spil. Det er nogle kvaliteter, vi sætter stor pris på, og vi ser Gustav som en spiller, der passer rigtig godt ind i vores spillestil,” lyder det fra Sebastian Brydegaard, der også sætter ord på det defensive stortalents menneskelige kvaliteter.

Egenskaber, der trods Gustav Bjerges fodboldopdragelse i FC Midtjylland, hvor han var anfører for klubbens guldvindende U19-mandskab, matchers Esbjergs værdier godt:

“Gustav har noget EfB-DNA i sig. Han kommer med en stærk mentalitet, en god sult og en ydmyghed i forhold til at arbejde hårdt hver eneste dag.”

“Vi tror på, at han kan udvikle sig rigtig meget i vores miljø, og samtidig er det en spiller, der kan bidrage til den kultur, vi ønsker,” slutter Sebastian Brydegaard.

Jakob Genz

Jakob Genz

Skribent: Betinia LIGA