Næsby henter rutineret forsvarsspiller
Næsby Boldklub har store ambitioner i CampoBet 3. Division, hvor man skal forsøge at forbedre tredjepladsen fra den forgangne sæson.
Til det formål har man styrket sig i de bagerste geledder med den 27-årige forsvarsspiller Mads Jørgensen, der kommer til fra Boldklubben Marienlyst.
“Jeg er super glad for mit skifte til Næsby BK, som er noget, jeg virkelig ser frem til. Det er et stærkt hold med mange dygtige og unge spillere,” siger Mads Jørgensen, der har spillet professionelt i USA og på Middelfarts divisionshold inden opholdet i Marienlyst.
“Jeg ser frem til at bidrage på banen, men også til at bidrage til en fed kultur uden for banen. Jeg kender allerede mange af gutterne i truppen, og jeg glæder mig til at møde de øvrige spillere, når vi starter op efter ferien.”
Cheftræner i Næsby, Nicolai Wollenberg, mener, man har fundet en spiller, der besidder en af de evner, der vigtigst som Næsby-spiller – Mads Jørgensen er god på kuglen.
“Fodboldmæssigt får vi en forsvarsspiller med nogle meget tydelige kvaliteter. Mads er stærk i opbygningsspillet og besidder en ro på bolden, som gør ham i stand til både at sætte spillet kort og langt. Det er egenskaber, som passer rigtig godt til den måde, vi gerne vil spille fodbold på i Næsby,” siger fynboernes cheftræner.
“Samtidig får vi en lederfigur, som med sin erfaring kan være med til at løfte de unge spillere omkring sig. At en spiller med Mads’ erfaring og kvaliteter vælger Næsby, ser vi som et stærkt signal om den retning og de ambitioner, vi arbejder målrettet efter som klub.”
CampoBet 3. Division fløjtes op 1. august.