Næstved tilføjer “hammer” til værktøjskassen

Næstved Boldklub har indlemmet et af klubbens egne stortalenter i divisionstruppen. Der er tale om 19-årige Mads Lundgren, som har fået sin fodboldopdragelse i Talentcenter Sydsjælland. Her var han i sidste sæson topscorer for både U19- og U23-holdet i Danmarksserien.

De mange mål førte til, at han fik lov at snuse til lidt divisionsfodbold. Han fik sin debut, da det blev til fire minutter mod HIK, hvorefter han sad på bænken i de to efterfølgende kampe mod Thisted FC og FC Roskilde.

“Mads er en ung spiller med målnæse, som vi tror kan løfte sit niveau. Vi kender ham fra vores Talentcenter, hvor han har udviklet sig godt og også har vist evnen til at dække flere pladser i offensiven. Det er nu op til Mads at vise, hvor langt vingerne kan bære,” siger sportschef Kenneth Gangsted i forbindelse med kontraktens underskrivelse.

Mads Lundgren beskrives som en spiller med en god sparketeknik og et usædvanligt hårdt skud. Det sidste har givet ham tilnavnet “The Hammer”.

Klubben er desuden, som det hedder sig, blevet enige med Mathias Jørgensen om, at han skal ud og finde sig en ny klub. Det blev blot til 96 minutters spilletid i alt i den forgange sæson i CampoBet 2. division.

“MJ” har nået en alder, hvor spilletid på divisionsniveau er et must for videre udvikling. Det har han i denne sæson desværre ikke kunnet spille sig til. Derfor har vi nu besluttet at sende ham videre, så han kan jagte muligheden i en anden klub,” skriver klubben på sin hjemmeside.

Philip Banda kom til klubben i vinter, men nåede aldrig at komme i aktion. En skade holder ham på sidelinjen og “de grønne” har givet ham løbepas for nu.

Jacob Hansen

Jacob Hansen

Skribent og podcastvært: CampoBet 2. Div og Landsholdet