Vendsyssel lejer Bilal Konteh i FCM

Vendsyssel fortsætter med at hente forstærkninger til truppen forud for sæsonen i Betinia LIGA.

Mandag var det offensiven, der blev styrket i form af Sebastian Lodberg, og tirsdag er det så defensivens tur til at blive forstærket.

Således har Vendsyssel lejet den 19-årige forsvarsspiller, svenske Bilal Konteh, i FC Midtjylland. Det oplyser Vendssyssel i en pressemeddelelse.

“Vi er rigtig glade for at kunne tilknytte Bilal for den kommende sæson. Han er en ung midtstopper med et stort potentiale, og han kommer fra et miljø i FC Midtjylland, hvor der stilles høje krav hver eneste dag,” udtaler Vendsyssels sportschef, Jens Hammer Sørensen, og fortsætter:

“Vi ser nogle spændende fysiske og defensive kvaliteter i ham, og samtidig har han en alder, hvor han stadig kan udvikle sig meget. Derfor tror vi på, at det her kan blive en rigtig god aftale for både Bilal og Vendsyssel FF.

“Bilal kommer ind med sult og ambitioner, og det er vigtigt for os. Vi vil gerne have spillere, der både kan bidrage til holdet her og nu, men som også har et tydeligt udviklingsperspektiv. Nu handler det om at få ham godt ind i gruppen, så han hurtigt kan lære holdet, klubben og vores måde at arbejde på at kende,” slutter Jens Hammer Sørensen.

Jakob Genz

Jakob Genz

Skribent: Betinia LIGA