Nykøbing FC i nyt millionunderskud: Ingen panik

Det går over al forventning på banen i øjeblikket for Nykøbing FC, der både har sat rekord for flest kampe uden nederlag og rekord for flest point i en sæson, men i regnskaberne er tallene røde.

Nykøbing FC tabte hele 5,1 millioner kroner i 2025. Det skriver Folketidende.

Underskuddet er ikke en engangsforteelse, da man i klubbens regnskab året før kunne notere et tab på 4,6 millioner kroner. 

Bestyrelsesformand Rasmus Nagel maner dog til ro. Der skal nok komme penge i kassen, siger han til avisen.

– Vi er godt i gang med at bygge på med yderligere partnerskaber. Vores sponsorarbejde og forbedring af vores erhvervsnetværk får sindssygt gode tilkendegivelser. Det er jo fedt at mærke, at folk nu selv ringer for at blive en del af NFC, så jeg er meget optimistisk i forhold til, at vi følger den stigning i indtægter, som vi har beskrevet i vores 2030-strategi, siger Rasmus Nagel. 

Nykøbing Falster lancerede sidste år strategiplanen NFC 2030, der blandt andet sigter efter at opnå over fem millioner i årlige transfer- og talentomsætning, over 2000 tilskuere pr. hjemmekamp og over 20 millioner i årlig kommerciel omsætning.

Jens Andersen

Jens Andersen

Skribent: CampoBet 3. Div