Glem Fergie Time: Nu hedder det Hadberg-tid

´1-0 er nok, 2-0 så går vi amok.´

Sådan kan de godt synge i Vanløse for tiden, hvor oprykkerne ikke ligefrem inviterer til målfest hver weekend, men hvor der til gengæld bliver banket fint med point ind på kontoen.

“Det er ikke de mest målrige kampe, men det er bare med at holde det lavtscorende, så kan man jo altid få et resultat. Ét mål lader til at være nok til at få mindst et point lige for tiden,” siger Vanløse-cheftræner Mads Hadberg, der har ført sit oprykkerhold frem til en øjeblikkelig og ganske imponerende tredjepladsen i CampoBet 3. Division.

“Det er nogle tætte kampe i det her oprykningsspil, så det er nogle gange lige på marginalerne, at det bliver afgjort,” siger Mads Hadberg, der har kunnet notere sig en meget positiv tendens set med Vanløse-briller.

Oprykkerne er blevet specialister i sene scoringer, som Manchester United i deres seneste storhedstid under Sir Alex Ferguson var eksperter i. “Fergie Time” blev de for modstanderholdne dødsensfarlige minutter kaldt.

Noget lignende skal holdene i CampoBet 3. Division være klar til, når kampene går ind i “Hadberg-tid”.

“Hvis man ser på vores kampe her i foråret, så har vi scoret meget sent i kampene fem gange, så er det jo lidt en tendens. Den enkelte kamp kan jo godt have nogle elementer af held, men når det begynder at blive en trend…  Det er meget fedt,” siger Mads Hadberg, der roser ikke bare sine spilleres evne til at være skarpe i slutningen af kampene, men for at have været det i store dele af sæson.

En tredjeplads og status som førsteudfordrer til FA 2000 lå ikke lige i kortene for oprykkerne inden sæsonen.

“Den havde jeg nok ikke regnet med. At vi efter 26 runder stod overfor at skulle spille topkamp nu på lørdag mod Nykøbing FC,” siger Mads Hadberg, der med ti point op til FA 2000 godt ved, at det kræver små mirakler, hvis Vanløse skal nappe andenpladsen.

Det betyder dog ikke, at man ikke vil jagte det for fuld hammer.

“Nu får den fuld pedal i det her oprykningsspil. Vi kan ikke gøre det anderledes. FA 2000 skal i hvert fald gøre deres ting færdigt, for vi kommer ikke til bare lige sådan at stoppe op. Selv ikke, hvis vi skulle få en på nakken mod Nykøbing,” siger Mads Hadberg, der hvis han kigger tilbage og ikke frem, kan få øje på en sæson, der har været lidt en rutsjebanetur.

“Vi fik en rigtig god start på sæsonen, så havde vi en mindre god, hvor jeg tror, at mange nok tænkte ´det var så det med Vanløse,´ men vi fik rundet efteråret godt af, inden vi så blev ramt af afgange i vinterpausen,” siger Mads Hadberg.

“Vi fik lavet en god trup og lidt ny spillestil. Og det er det, vi profiterer af nu med alt det gode arbejde, som vi lavede over nytår.”

CampoBet 3. Divisions nummer 1 og 3 mødes lørdag klokken 14:00 i Vanløse Idrætspark.

Jens Andersen

Jens Andersen

Skribent: CampoBet 3. Div