NFC forlænger med forsvarstårn

Nykøbing FC har forlænget kontrakten med den stærke forsvarsspiller Peter Ullum.

Den høje stoppers aftale med CampoBet 3. Divisions suveræne førerhold løber nu frem til udgangen af 2027.

“Jeg er utrolig glad for kontraktforlængelsen. For mig var der aldrig den store tvivl om lysten til at blive i klubben, som jeg virkelig føler, jeg har fået ind under huden. Jeg er glad, når jeg møder ind til træning og glad, når jeg tager hjem igen. Samtidig er klubben enormt ambitiøse, og det tiltaler mig meget,” siger Peter Ullum, der skiftede til Nykøbing FC for halvandet år siden efter et ophold i færøsk fodbold.

Den næsten to meter høje jyde nyder både livet på og unden for banen på Falster.

“Jeg er faldet rigtig godt til i byen. Alle mennesker er utroligt søde hernede, og jeg har følt mig velkommen lige fra starten,” siger Peter Ullum, der sammen med holdkammeraterne forlængst har sikret sig oprykning til CampoBet 2. Division.

“Jeg glæder mig meget til at fortsætte både min egen og holdets udvikling. Jeg synes, klubben går en utrolig spændende tid i møde, og det vil jeg rigtig gerne være en del af,” siger Peter Ullum.

Fodbolddirektør Claus Jensen glæder sig over, at samarbejdet med Peter Ullum fortsætter.

“Peter har sat et stort aftryk i sit halvandet år i klubben, hvor han med sin store professionalisme har bidraget fantastisk til vores kultur uden for banen og ikke mindst inden for stregerne, hvor han er blevet en profil for os,” siger Claus Jensen.

“Peter er en af de første, der kommer, og en af de sidste, der går i hverdagen, og det siger meget om ham. Han jagter alle procenter for at blive den bedste udgave af sig selv, og han er et vigtigt forbillede for vores mange unge og talentfulde spillere. Derfor er vi naturligvis meget glade for, at han har valgt at forlænge med os.”

Jens Andersen

Jens Andersen

Skribent: CampoBet 3. Div