Kasper Kusk om øretæve: Symptomatisk for efteråret
Han var nærmest kun lige blevet skiftet, før han skruede bolden sad i kassen. Det var uden tvivl efterårets flotteste scoring fra Kasper Kusk, men glæden var mildest talt behersket bagefter.
”Det var selvfølgelig kun lidt til pynt i dag desværre”, konstaterede veteranen med danske mesterskaber bag sig på større adresser. Han erkendte dog, at det trods alt var rart at få pyntet lidt på en hård aften i Gentofte Sportspark.
Vendsyssel FF var godt med i kampen lige indtil anfører Lasse Steffensen blev vist ud efter 27 minutter. Sjældent har et rødt kort fået så stor indflydelse så hurtigt. Otte minutter senere var HIK foran 3-0. Game over.
”Det går lidt for stærkt for os dér, desværre”, erkendte Kusk, som kunne følge miseren fra bænken. Og man behøver jo ikke indkassere tre mål på otte minutter, ”bare” fordi man reduceres til 10 mand.
”De skal måske skal have et mål i første halvleg, men de behøver ikke at få tre mål. Der er ingen grund til at lukke kampen dér. Lige nu er vi desværre bare et sårbart hold. Det ser vi i dag. Der er nok sket lidt for mange ting i løbet af efteråret, både på og udenfor banen, som har ramt os. Så vi håber på, at vi kan få en god ferie nu, få lidt mere ro på, og så kigge fremad.”
Efteråret har for Vendsyssel FF budt på den eneste trænerfyring, der har været i CampoBet 2. division indtil videre i denne sæson. Ud røg Mads Kristensen, ind kom spansk-talende Nelson Rodriguez.
”Det har måske været lidt for rodet. Selvfølgelig har der været nogle gode kampe her under Nestor, men overordnet set har der været en for stor udskiftning på vores hold. Det har man også kunnet se på banen. Det har været lidt for meget op, lidt for meget ned. ”Man må også se, at vi falder lidt sammen i dag. Især i første halvleg. Det var måske lidt symptomatisk og vi skal gerne kunne finde en mellemting,” vurderede Kasper Kusk, der havde trøstende ord til overs for anfører Steffensen.
”Han er selvfølgelig den, der er mest ærgerlig over det her. Det er der ingen tvivl om. Han har gjort meget for klubben, så det var selvfølgelig træls.”