Statusrapport: Vendsyssel bedst, Helsingør værst
Ni dage. Tre runder. 18 kampe i alt. Det er, hvad CampoBet 2. division kan se tilbage på i et tidspunkt af sæsonen, hvor man smed en midtuge-runde ind i ligningen. Og hvad kan vi så tage med fra disse 18 kampe pakket godt ind på så få dage?
At det åbenbart er svært at være hjemmehold. Af de 18 kampe blev bare to af dem vundet af hjemmeholdet. TO! Og de kom begge i runde 27. I runde 28 og 29 blev der spillet 12 kampe, hvoraf ni blev vundet af udeholdene og nul af hjemmeholdene. Forbløffende.
Det var i øvrigt VSK Aarhus og Fremad Amager, som præsterede de to eneste hjemmesejre i denne intense periode. Førstnævnte var det ene af kun to hold, som gik igennem de tre runder uden nederlag. Det andet var Skive IK. Som også markerede sig på en anden front.
To klubber vandt ingen af de tre kampe. Det ene af disse var Skive IK, som altså spillede remis i alle tre opgør. Heller ikke FC Helsingør formåede at tage en sejr i det pakkede program. Ligaens bundhold kom også dårligst igennem triple-pakken af kampe.
Ingen klub formåede at vinde alle tre kampe. Fire opnåede seks point med Vendsyssel FF som bedst, takket være målforskellen, mens Fremad Amager var næstbedst. Også AB og FC Roskilde opnåede seks point.
Apropos det faktum, at Vendsyssel FF gik bedst igennem de tre runder, så var det pudsigt nok også i denne, at den sidste ubesejrede bastion i CampoBet 2. division faldt i 2026. Vendelboernes nederlag til AB var dermed også træner Kim Engstrøms første som chef for Hjørring-enheden.
Tre runder resterer af sæsonen. Den ene oprykningsplads er taget og AB er snublende nær ved også at sikre førstepladsen. Til gengæld lever kampen om den anden oprykningsplads mindst én runde endnu. Og det samme gør kampen om nedrykning.